دستگاه آون چیست؟

معرفی دستگاه آون جهت فروش

دستگاه آون چیست؟

۲۰ بازديد
آون آزمایشگاهی ( آون خشک کن یا فور) وسیله ای میباشد که با به وجود آمدن حرارت یکنواخت برای خشک نمودن نمونه های آزمایشگاهی به کار گرفته میشود . آون خشک کن آزمایشگاهی FG جزء ابزارات ثابت آزمایشگاه ها میباشند و با توجه به فراوانی امکانات، در آزمایشگاه های مختلفی از قبیل آزمایشگاه های کارخانجات داروسازی ، آزمایشگاه های تشخیص طبی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، صنایع غذایی و… به کار گرفته می شوند. همچنین با توجه به گونه کاربرد از این وسیله ها به آن ها ، آون های خشک کن (DRYING OVEN) یا آون های حرارتی نیز میگویند .
آون های خشک کن به طور معمول به دو گروه پنکه دار و بدون پنکه تفکیک شده و در اندازه های گوناگون به کار گرفته میشوند . در برخی موارد از سوی جنس بدنه و گونه کنترلر و گستره دمایی نیز دسته بندی می شوند.
آون های خشک کننده که در گروه ابزار های آزمایشگاهی هستند بیشتر یک محفظه داخلی و یک محفظه خارجی دارند. جنس ساخت محفظه اول از آلومینیوم و یا جنس فولاد میباشد که قابلیت انتقال گرمایی آن خوب و در دیواره آن سوراخ هایی از جنس استیل ایجاد شده است. طراحی این سوراخ ها برای آسان یافتن جریان هوا در اطراف اجسامی که باید خشک و یا ضد عفونی گردد ، بوده است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.